dilluns, 29 d’octubre del 2007

Pedagogia alemanya i recepció a Espanya

La Universitat d'Alcalà d'Henares ha publicat l'estudi de Christian Roith (christian.roith@uah.es) La teoría crítica en la pedagogía alemana y su recepción en España (2006). El llibre està organitzat en 3 parts:
Part I: Introducció. Història de la teoria crítica.- La part presenta el treball i explica la història de la teoria crítica, des de la seua temprana fins l'anàlisi de Habermas sobre la consciència moral.
Part II: La teoria crítica en el debat pedagògic alemany.- Roith selecciona una nòmina de pedagogs alemanys i analita la seua relació amb l'Escola de Frankfurt. S'hi estudien: Wilhelm Flitner, Wolfgang Klafki, Theodor Litt, Erich Weniger i Wolfgang Brezinka.
Part III: Recepció de la teoria crítica a Espanya.- Amb l'anàlisi dels índexs de la Revista Española de Pedagogia i la Revista de Educación, així com les tesis de Marta Ruiz Corbella i Paz Gimeno Lorente.